lördag 4 augusti 2007

En bulla från Kungen

Kära medborgare uti och utanför mitt rara lilla rike!

På förekommen anledning finner jag skäl att ta till orda. Folket har talat till mig - och vad vore jag för Kung om jag inte talade tillbaka. Som sagt, med varje ämbete följa plikter. Människor kan tala om mänskliga rättigheter, kungar plägar att även få tänka på en och annan mänsklig skyldighet.

Näväl. Det har rests funderingar kring varför jag inte som yrkesval istället valde Kejsare. Och så mycket kan jag säga, att jag valde mellan Kung, gatusopare, psykolog, rörmokare och Kejsare och fann mig som ni säkert förstår i en mycket svår och obeslutsam situation. Det var då en röst från ovan, och jag är helt säker på att det inte var grannen, sade mig att "läs på din gatuskylt och svaret skall varda dig givet". Jag gick då till min lilla gatas gatuskylt och där stod "Kungsgatan". Hade det stått "Rörmokargränd" hade således valet blivit något helt annat. Kanske psykolog.

Och till Herr Wassens funderingar kan jag bara svara att den där von Weltschmerz inte gör så förbannat mycket nytta egentligen. Den största nyttan får nog sägas ligga i kontakterna med vissa etablissemang i hjärtat av France. Så mitt något uppvaknade tillstånd får mer tillräknas det faktum att a King´s gotta do what a King´s gotta do. Men nog lät det härligt det där med ensamsegling på älven, i naturens livgivande tystnad.

Hasta la vista

La Señorita Rey

1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt att se allas vår kära Fröken Kung i form. Jag måste erkänna att jag inte varit helt uppdaterad. Som fröken Kung vet tar det tid innan orden når bygden ibland :-)
Som Frökens personliga G.McKeith skulle jag vilja tipsa om en mer naturlig variant av choklad. Jag skickar hemskt gärna ett prov.
Kram!
M.A.